Interview - Kwaliteit op álle fronten - Mooijekind Vleut Makelaars - Communicatiebureau - EEN ANDER BUREAU

Kennisbank Kwaliteit op álle fronten: waarom we niet álles zelf doen (zoals de communicatie)

Kwaliteit op álle fronten: waarom we niet álles zelf doen (zoals de communicatie)

mei 2025

Bij ons draait alles om kwaliteit. Van het eerste telefoongesprek tot het moment waarop u het koopcontract tekent bij de notaris – alles moet kloppen. En bij elke stap komt een specifieke expertise kijken. Zo is fotograferen, inmeten of een nieuwbouwproject in de markt zetten een vak apart. Net als écht goed en effectief communiceren. Daarom werken we samen met specialisten, zoals Haarlems communicatiebureau Een Ander Bureau (EAB). We praten met Niké Groenendijk, mede-eigenaar van EAB, over wat zij allemaal voor ons doen, waarom goede communicatie meer is dan alleen platte reclame en hoe juist u als verkoper hiervan de vruchten plukt. Leest u mee?

 

Even voorstellen: wie is Een Ander Bureau?

EAB ondersteunt Mooijekind Vleut al jaren. Van social media-posts (ooit Facebook-first, nu Instagram) tot brochures (ooit papier, nu digitaal), van huisstijlbewaking tot het uitwerken en bewaken van de volledige communicatiestrategie  – EAB verzorgt het volledige plaatje. “Alles wat je ziet en leest van Mooijekind Vleut is doordacht”, vertelt Niké. “Wij zorgen dat elke uiting past bij de kernwaarden die we samen met Bas en Menno hebben geformuleerd.” 

Binnen EAB werken verschillende specialisten samen: vormgevers, illustratoren, tekstschrijvers, projectmanagers en strategen. Geen losse eilandjes, maar een hecht team waarin iedere discipline elkaar aanvult. “Dat zie je terug in de uitstraling van Mooijekind Vleut. Alles klopt met elkaar, alles straalt dezelfde kwaliteit uit – al zeg ik het zelf,” aldus Niké. Een aanpak die wij herkennen: ook wij versterken elkaar door nauw samen te werken vanuit onze eigen specialisaties.

Uitbesteden omdat ‘zelf doen’ niet goed genoeg is

Goede communicatie is geen bijzaak. “Tuurlijk, je kunt die Instagram post best zelf even maken. Zéker met hulp van AI”, zegt Niké, “Maar om op te vallen moet je echt prikkelend en activerend schrijven en dat kan niet iedereen.” Goede communicatie is meer dan informatie zenden: “Bij een huis kopen en verkopen komt veel emotie kijken. Het zijn complexe processen, die je maar een aantal keer in je leven doormaakt. Je wilt mensen grip geven, ook op de gevoelskant. Vertrouwen is daarbij wezenlijk. En aandacht voor wat er speelt bij mensen. Ons tweewekelijks overleg samen maakt dat we snel kunnen schakelen op actuele vragen uit de praktijk. Zo zijn bijvoorbeeld de stappenplannen en tijdlijnen geboren.”

Waarom onze klanten hier ook profijt van hebben…

Een sterke merkuitstraling werkt door in alles. Naar binnen: what you see is what you get. Maar vooral ook naar buiten: staat je merk als een huis, dan valt het op. Zo straalt een consistente, professionele uitstraling van je makelaar direct af op de woning die hij verkoopt. “Een doordachte communicatiestrategie zorgt ervoor dat jouw woning opvalt tussen alle andere huizen op de markt. Dat is geen toeval, dat is echt vakwerk van verschillende partijen die samenwerken: de fotograaf, wij en natuurlijk Mooijekind Vleut zelf,” zegt Niké. Hoe zichtbaarder en herkenbaarder een makelaar is, hoe beter hij de juiste mensen bereikt. Als verkoper profiteer je van een sterk merk én van een groot, kwalitatief netwerk van woningzoekers. En dat vergroot je kansen op een succesvolle verkoop aanzienlijk.

Praten zoals mensen praten

Bij Mooijekind Vleut draait communicatie niet om mooi praten, maar om duidelijkheid, kracht en echtheid. “Niemand zegt tegen een collega bij het koffiezetapparaat ‘Mijn nieuw aangekochte woning is centraal gelegen nabij verbindingswegen’. Geen jargon dus, geen wollige teksten”, vertelt Niké. “Of je nou starter bent of een villa verkoopt, je moet je begrepen voelen.”

Dat geldt voor een social media post, maar ook voor het plan van aanpak, het verkoopbord in de tuin en de woningpresentatie op Funda. “Bij elke tekst, iedere afbeelding die we selecteren, hebben we de mensen tot wie we ons richten scherp voor ogen.”

Liefde voor het vak

Wij bij Mooijekind Vleut doen niets half. Of het nu gaat om het verkopen van uw huis, het begeleiden van een aankoop, of de communicatie rondom uw woning: alles klopt. Achter elke stap zit zorg, aandacht en liefde voor wat we doen. Van ons en van onze partners. De kernwaarden vormen daarbij steeds de rode draad – ook in onze communicatie. Niké bewaakt die met overtuiging: “Dat vind ik zo sterk aan het merk Mooijekind Vleut: alles is stevig verankerd, er is een duidelijke koers. Je herkent dat ook direct als je op een van de kantoren binnenstapt. Iedere makelaar heeft zijn eigen expertise, iedere binnendienster borgt dezelfde standaard. Je proeft hun liefde voor het vak, de drive om vol voor hun opdrachtgevers te gaan. Aan ons de schone taak dat te ontsluiten!”

Een vrijblijvend adviesgesprek aanvragen? Maak een afspraak!

Nieuw in verkoop
Nieuw
Foto: Kinderhuissingel 22
Woonhuis 192 M2, 7 kamers
Vraagprijs € 1.250.000,- k.k.
Nog even verder lezen?
Ons team in Haarlem

Team Haarlem

Contact

Stuur een e-mail

Bezichtiging plannen? Vraag stellen? Stuur een mail en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

U kunt ook direct mailen op